-->

Pusat Pemulihan Dalam Komuniti (PDK)

Thursday, August 26, 2010
Program Pemulihan Dalam Komuniti (PDK) atau "Community -Based Rehabilitation" (CBR) telah dipelopori oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO). Jabatan Kebajikan Masyarakat telah terlibat secara langsung dalam penyediaan manual dan seterusnya diberi peluang menilai dan mengubahsuai pelaksaan program ini.


Pada tahun 1984, Jabatan Kebajikan Masyarakat telah mengambil inisiatif dengan kerjasama Kementerian Kesihatan Malaysia untuk menjalankan Projek Perintis PDK di Mukim Batu Rakit, Kuala Terengganu yang melibatkan 55 orang kurang upaya (OKU). Program PDK ini berkembang dengan pesatnya serta mendapat sambutan yang begitu mengalakkan daripada masyarakat dari semasa ke semasa.

Maklumat lengkap mengenai PDK ini boleh di perolehi di JKM [here



Peluang sebegini amat bererti bagi kami semua, dan aku amat bersyukur kerana dapat menyertai PDK ini di kawasan sekitara tempat aku, seperti alamt di bawah.


PDK EHSAN,
JALAN CEKAL 14,
TAMAN SRI LAMBAK,
86000 KLUANG JOJHOR.

"MASIH ADA INSAN ISTEMEWA YANG MEMERLUKAN KITA"



AKu amat terhutang budi dan berterima kasih kepada setiap individu di dalam PDK Kluang ini, sama ada guru, kakitangan maupun rakan-rakan seperjuangan. Berikut adalah sebahagian dari aktiviti yang telah dijalankan oleh PDK Kluang.



Guru dan Kakitangan PDK Kluang membuat kunjungan
ke rumah aku di T6, Kluang
Kakitangan PDK Kluang dan rakan seperjuangan


Luv U alls
Nanti apabila aku ada kesenangan aku akan tambah lagi info kat sini k.

0 ulasan:

 

Browse